Incepand cu anul 2011, in judetul Salaj vor putea fi eliberate, la cererea persoanelor interesate, buletine electronice. Acestea vor avea formatul unui card si vor contine date personale ale titularului, in format electronic, precum si elemente de siguranta sporite, potrivit unui proiect elaborat de curand de catre Ministerului Administratiei si Internelor (MAI). Deocamdata, stim doar ca, in baza proiectului, buletinele electronice vor fi eliberate, treptat, incepand cu 1 ianuarie 2011, ne-a declarat Ioan Puscas, directorul Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor Zalau.
Noua carte electronica de identitate va contine imaginea faciala si imaginile a doua degete ale posesorului. Noul tip de act de identitate va putea fi eliberat in baza unei cereri insotite de documentele care fac dovada numelui de familie si a prenumelui, a datei de nastere, a starii civile, a cetateniei romane, a adresei de domiciliu ori a adresei de resedinta. Totodata, in situatia salajenilor care se afla temporar in strainatate, eliberarea cartii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procura speciala, autentificata la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din tara respectiva.
Proiectul initiat de catre MAI prevede ca termenul de solutionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate sa nu depaseasca 30 de zile, acesta putand fi prelungit cu cel mult 15 zile. Noua carte de identitate electronica se va elibera tuturor persoanelor care implinesc varsta de 14 ani si, in mod optional, pentru copiii care au implinit varsta de 6 ani. In aceste ultime conditii, valabilitatea cartii de identitate este de doar 4 ani. La adulti, valabilitatea unei carti electronice de identitate va fi de 10 ani.